بهترین سن تزریق بوتاکس
بهترین سن تزریق بوتاکس

محبوب‌ترین و پرطرفدارترین راه درمان چین و چروک‌های صورت به ویژه در ناحیه پیشانی را بوتاکس می‌توان دانست. این روزها آقایان هم پا به پای خانم‌ها مشتاق جوان‌سازی چهره خود هستند و از بوتاکس استفاده می‌کنند. یکی از پرسش‌هایی که همواره پیرامون بوتاکس مطرح می‌شود این است که از چه سنی می‌توان بوتاکس زد؟ اصلا بوتاکس چیست؟ بوتاکس ماده‌ای است که باعث فلج شدن موقت عضلات می‌شود. شما از ۱۸ سالگی به بعد می‌توانید از بوتاکس استفاده کنید. با موضوع بهترین سن تزریق بوتاکس در این مقاله از داروخانه آنلاین اندرزگو همراه ما باشید.

بوتاکس پیشگیرانه برای پیشگیری از بروز چین و چروک

اکثر مردم زمانی به فکر تزریق بوتاکس می‌افتند که دیگر چین و چروک‌های روی چهره به خوبی مشهود است. بوتاکس یک نوروتوکسین بوده که از کلستریدیوم بوتولینوم که یک باکتری است به دست می‌آید.

بوتاکس به نواحی خاصی از صورت تزریق می‌شود تا ماهیچه‌ها را ضعیف کند و به این طریق در کاهش چین و چروک نقش داشته باشد. تزریق بوتاکس به منظور پیشگیری از چین و چروک، راهی ایده‌آل برای در امان ماندن از چین و چروک بوده و مانع از عمیق شدن خطوط روی چهره می‌شود. بوتاکس استفاده از عضلات را کند می‌کند و از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند. بهترین سن تزریق بوتاکس زمانی است که هنوز چین و چروک‌ها روی چهره کمتر نمود پیدا کرده‌اند.

البته جهت پیشگیری از بروز چین و چروک راه‌های دیگری هم وجود دارد، مثلا می‌توانید از کرم دور چشم استفاده کنید تا خطوط ریز زیر چشم و خطوط پنجه کلاغی عمیق نشوند.

عوامل تهدید کننده جوانی پوست صورت

پوست یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن انسان است و از بدن در مقابل عوامل خارجی محافظت می‌کند. در ادامه به مواردی که بر وضعیت پوست اثر منفی می‌گذارد، اشاره می‌شود.

  • سبک تغذیه: استفاده از غذاهای چرب به مقدار زیاد در برنامه غذایی می‌تواند آکنه، التهابات پوستی و افزایش ضخامت لایه‌های پوست را به دنبال داشته باشد.
  • تغییرات پی در پی وزن: با افزایش وزن، کشیدگی پوست اتفاق می‌افتد. کشیدگی پوست منجر به شکستگی و آسیب پوستی می‌شود. پس کاهش یا افزایش وزن بهتر است که با آهستگی و با شیوه‌ای مناسب صورت گیرد.
  • کافئین: استفاده مداوم از کافئین سبب افزایش میزان کورتیزول شما خواهد شد و ممکن است به ایجاد التهاب روی پوست شما بینجامد.
  • نور خورشید: تماس پرتو‌های فرابنفش خورشید با پوست به آن آسیب خواهد رساند. کم‌آبی مداوم پوست به تدریج اثر جبران‌ناپذیری روی پوست خواهد داشت.
  • تنباکو: چین و چروک عمیق‌تر پوست و پوست نازک‌تر و تیره در برخی افراد نشانه این است که این اشخاص به مدت طولانی سیگار کشیدن را در زندگی خود تجربه کرده‌اند. این موضوع به خصوص برای پزشکان به آسانی قابل تشخیص است.
  • آلودگی: آلودگی محیط از دیگر عوامل موثر بر سلامت پوست است؛ ناخالصی‌هایی که در هوا وجود دارند منافذ پوست را مسدود می‌کنند. در نتیجه ممکن است آکنه یا عوارض دیگر ایجاد شود.
بهترین سن تزریق بوتاکس

چه افرادی کاندید مناسبی برای بوتاکس هستند ؟

عوامل مختلفی وجود دارند که بر اساس آن‌ها می‌توان تعیین کرد که یک شخص کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس هست یا خیر. یکی از مهم‌ترین این عوامل سن است؛ چرا که معمولا افزایش سن تاثیر زیادی بر روی شرایط پوست افراد می‌گذارد. معمولا در سنین بالا افتادگی‌ و چروک‌های ایجاد شده در چهره افراد بسیار عمیق هستند و به همین دلیل نمی‌توان از روش‌های درمان موقتی مانند بوتاکس برای آن‌ها استفاده کرد. علاوه بر این در زمان تصمیم گیری برای تشخیص کاندید مناسب بوتاکس باید پارامترهای دیگری را نیز در نظر گرفت که در ادامه تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • شدت چین و چروک‌ها : معمولا بوتاکس برای درمان چروک‌های خفیف تا متوسط استفاده می‌شود و برای چروک‌های بسیار عمیق کاربرد ندارد.
  • محل ایجاد افتادگی یا چین و چروک : می‌توان از بوتاکس برای از بین بردن چروک‌های ریز اطراف چشم، خطوط افقی پیشانی و خط اخم یا لبخند استفاده کرد. در مواردی نیز این روش درمانی برای جوان‌سازی گردن هم استفاده می‌شود
  • وضعیت سلامت و سابقه حساسیت زیباجو : افرادی که سابقه حساسیت به سم بوتولونیوم دارند معمولا کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند. علاوه بر این ممکن است برخی بیماری‌ها یا مصرف داروهای خاص مانع از اثرگذاری بوتاکس بر روی بافت‌های پوستی و بروز نتایج واقعی شوند.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به عنوان یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست توانسته است طرفداران و مخاطبان بسیاری را در سراسر جهان به سمت خود جذب کرده است. ماده استفاده شده در بوتاکس، نوعی سم است که عضلات را فلج می‌کند. در پی فلج شدن عضلات صورت، خطوط و چین و چروک‌ها تا حد امکان برطرف می‌شوند. تزریق بوتاکس باید با راهنمایی و مشاوره با پزشک یا متخصصی باتجربه صورت گیرد تا ضمن پیشگیری از عوارض، وضعیت پوست صورت را بهبود ببخشند. کاربردهای تزریق بوتاکس در جوان‌سازی پوست صورت شامل موارد زیر است:

  • رفع خطوط صورت (خطوط اخم، پیشانی، دور چشم و دور لب)
  • شکل بخشیدن به ابروها
  • بالا رفتن گوشه‌های لب
بهترین سن تزریق بوتاکس

بهترین سن بوتاکس

اینک که با اهمیت موارد تخریب کننده پوست و روش‌های جوان‌سازی پوست آشنا شدیم، این سوال پیش می‌آید که بهترین سن تزریق بوتاکس چه سنی است و از چه زمانی باید به فکر آن باشیم؟

افراد زیر ۱۸ سال برای بهره‌مندی از مزیت‌های درمانی بوتاکس با محدودیت مواجه هستند. برای افراد زیر ۱۸ سال سایر درمان‌ها توصیه می‌شود. اما افرادی که بالای ۱۸ سال سن دارند مشکلی برای استفاده از بوتاکس نخواهند داشت. تزریق بوتاکس در سنین جوانی می‌تواند از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند. برای رفع چین و چروک نمی‌توان محدودیت سنی در نظر گرفت. در این زمینه نوع و عمق چروک‌ها را باید مورد توجه قرار داد.

بعد از سی سالگی، اولین خطوط و چین و چروک صورت نمایان می‌شود؛ شاید این اتفاق شامل همه افراد نشود. ممکن است دسته‌ای از افراد در سن سی‌سالگی بدون چین و چروک باشند و دسته‌ای دیگر در همین سن چروک‌های عمیقی در صورت خود داشته باشند. اما در چهره اکثر افراد بعد از سی سالگی چین و چروک‌های سطحی و ریز را می‌توان ملاحظه کرد. بوتاکس در این سن موجب از بین رفتن چروک‌ها، ایجاد طراوت در چهره، شاداب‌تر شدن صورت و پیشگیری از عمیق شدن چین و چروک‌ها و خطوط صورت خواهد شد.

از دیدگاه اکثر متخصصان تزریق بوتاکس بهتر است از اواسط یا اواخر دهه ۲۰ زندگی یا نهایتا از اوایل دهه ۳۰ زندگی آغاز شود. بوتاکس در بسیاری از موارد برای درمان بیماری‌هایی مثل میگرن، مثانه بیش فعال، بی اختیاری ادرار و … کاربرد دارد. به منظور درمان این بیماری‌ها از ۱۸ سالگی به بعد می‌توان بوتاکس را تزریق کرد. اما بعید است که از این سن، فردی به دلیل چین و چروک نیاز به تزریق بوتاکس داشته باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال بهترین سن تزریق بوتاکس نباشید. هیچ سن خاصی را نمی‌توانیم به طور دقیق به عنوان بهترین سن برای بوتاکس پیشنهاد دهیم. پوست افراد با یکدیگر متفاوت است. بهترین راهکار این است که از یک روتین پوستی مناسب برای سن خود پیروی کنید و هر زمان که متوجه خطوط بسیار ریز روی چهره خود شدید، با هدف پیشگیری به سراغ بوتاکس بروید. احتمالا بین ۲۵ تا ۳۰ سالگی این اتفاق برای شما خواهد افتاد.

بهترین سن تزریق بوتاکس یک سن به خصوص نیست که بخواهیم آن را به شما معرفی کنیم. اما به طور کلی اکثر متخصصان بر این باورند که بهتر است تزریق بوتاکس با هدف پیشگیری از چین و چروک از اواخر دهه ۲۰ زندگی یا اوایل دهه ۳۰ شروع شود. بعد از ۱۸ سالگی هیچ نوع محدودیت سنی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد. سوالات خود را در رابطه با بوتاکس و پیشگیری از چین و چروک می‌توانید از پزشکان ما در داروخانه آنلاین اندرزگو بپرسید. کافیست برای ما کامنت بگذارید.