گیاهان دارویی قوی برای چربی سوزی و لاغری
گیاهان دارویی قوی برای چربی سوزی و لاغری

شما هم از آن دسته افراد هستید که می‌گویند: “نمی‌دانم چرا حتی آب هم می‌خورم، چاق می‌شوم؟” اگر چنین است شما تنها نیستید. اگرچه در این جمله تا حد زیادی اغراق وجود دارد و هیچ‌کس به واسطه خوردن آب دچار اضافه وزن نخواهد شد اما واقعا بعضی از افراد ناخواسته از لحاظ ژنتیکی استعداد چاقی دارند و خیلی راحت دچار اضافه وزن می‌شوند.

اگر از خوردن داروهای شیمیایی برای لاغر شدن واهمه داشته و به دنبال گیاهان دارویی هستید در این مقاله از داروخانه آنلاین اندرزگو که موضوع آن بهترین گیاه دارویی برای لاغری است، همراه ما باشید.

داروی گیاهی لاغری قوی

پیش از آنکه به بهترین گیاه دارویی برای لاغری بپردازیم، باید بگوییم که دارو گیاهی برای لاغری بسیار پرطرفدار است زیرا این نوع داروها در مقایسه با داروهای شیمیایی، معمولا عوارض ناچیزی دارند. اکثر قرص‌های لاغری که در داروخانه بدون نیاز به نسخه پزشک به فروش می‌رسند، گیاهی هستند.

این داروهای گیاهی لاغری از طریق افزایش چربی‌سوزی، کاهش جذب و کاهش اشتها می‌توانند در کاهش وزن و لاغری تاثیر بگذارند. اگر از این داروهای گیاهی برای لاغری به اندازه توصیه شده استفاده کنید، اغلب هیچ نوع عارضه‌ای برای شما پیش نخواهد آمد. در کنار مصرف این داروها تغییر رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی توصیه می‌شود.

گیاهان دارویی قوی برای چربی سوزی و لاغری

معرفی چند داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو :

گیاهان و ادویه جات مختلفی وجود دارند که با مصرف آن ها می توان مسیر لاغری را تسهیل کرد ، در این میان مکمل های گیاهی ای نیز موجودند که متشکل از گیاهان مختلفی می باشند و می توانند به لاغر شدن شما کمک کنند.

برای آشنایی با داروهای گیاهی برای لاغری شکم و پهلو با ما همراه باشید.

زیره برای لاغری شکم و پهلو :

زیره سبز که از آن به عنوان بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو یاد می شود ؛ از نظر طب سنتی یکی از بهترین و پرخاصیت ترین ادویه هایی است که سرشار از مواد معدنی مفید برای بدن بوده و با افزایش متابولیسم بدن به لاغری شکم و  پهلو می انجامد.

همچنین این داروی گیاهی با بهبود سلامت و عملکرد دستگاه گوارش ، به هضم غذا کمک کرده و در نتیجه لاغری و کاهش وزن را تسریع می بخشد.

لاغری سریع شکم و پهلو با فلفل قرمز :

فلفل قرمز  بهترین داروی گیاهای برای لاغری شکم و پهلو است که هم از سوی طب سنتی و هم طب مدرن مورد توجه ویژه ای قرار دارد.

مصرف فلفل قرمز به میزان مناسب ، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و می تواند به عنوان بهترین مکمل لاغری در رفع چاقی شکم ، پهلو و حتی ران و باسن و دیگر نواحی بدن ؛ موثر واقع گردد.

ضمنا فلفل قرمز ، عملکرد بهتر دستگاه گوارش و متعاقبا سهولت هضم غذا را نیز ممکن می سازد.

زنجبیل بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو :

از زنجبیل می توان به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو یاد کرد. این داروی گیاهی ، افزون بر آن که از عطر و طعم دلپذیری برخوردار است ؛ به دلیل طبع گرمی که دارد موجب بالا رفتن دمای بدن شده و بدین ترتیب منجر به متعادل شدن طبع غذاهای سرد می شود ؛ در نتیجه در لاغر شدن افرادی که دارای طبع سرد هستند می تواند مثمر ثمر واقع شود.

ناگفته نماند که به کمک زنجبیل ، می توان اشتها را کنترل نمود ؛ لذا با استفاده از این گیاه خارق العاده در طبخ غذا و تهیه دمنوش های لاغری نظیر چای ماسالا می توانید از چربی های اضافی بدن رهایی یابید.

هل داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

همانطور که می دانید هل یکی از ادویه های خوش عطر و طعم است که در برخی از دسر ها ، غذا ها و نوشیدنی ها مانند چای مورد استفاده قرار می گیرد. از خواص این دارو گیاهی که موجب لاغری و چربی سوزی می شود می توان به تاثیر آن در کاهش میزان کلسترول خون و افزایش سوخت و ساز بدن اشاره نمود. کاهش کلسترول نه تنها برای حفظ سلامتی قلب الزامی و مهم می باشد ، بلکه در کنترل چربی خون و در نهایت لاغری و کاهش وزن نیز تاثیر گذار است.

از همین رو نمی توان تاثیر هل را به عنوان یکی از بهترین دارو های گیاهی برای لاغری شکم و پهلو ها انکار نمود.

زرد چوبه بهترین دارو گیاهی برای مبارزه با چاقی

زرد چوبه ادویه ای زرد رنگ می باشد که از آن بیشتر برای رنگ و طعم دادن به غذا استفاده می شود. اما چنانچه بدانید این ماده غذایی چه خواص بی نظیری در طب سنتی دارد هیچ وقت مصرف آن را ترک نخواهید کرد. می توان زرد چوبه را به عنوان یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان معرفی نمود. علاوه بر آن این ماده حاوی ماده ای به نام کورکومین به مقدار بسیار زیادی می باشد که در قادر است با تشکیل بافت چربی ، به خصوص در اطراف شریان ها مبارزه نماید و موجب سلامت قلب و عروق شود.

گیاهان دارویی قوی برای چربی سوزی و لاغری

دارچین یکی از بهترین گیاهان دارویی برای لاغری شکم و پهلو

دارچین یکی دیگر از محبوب ترین و کاربرد ترین ادویه های است که ریشه ی گیاه مربوط به خودش به دست می آید. این ماده نیز حاوی مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان می باشد و از همین رو فواید بسیار زیادی جهت حفظ سلامتی افراد به همراه دارد. این داروی گیاهی  قادر است با تثبیت قند خون موجب کاهش اشتها و احساس گرسنگی شود. از همین رو می تواند باعث کاهش وزن سریع و در نتیجه خلاص شدن از چربی ها بدن شود.

جینسینگ گیاهی معجزه آسا در لاغری شکم و پهلو

جینسینگ گیاهی معطر و خوشبو است که بسیار مقوی و نیرو زا می باشد. به این گیاه دارویی، گیاه جوانی نیز گفته می شود. جینسینگ با تغییر روند شکل گیری و میزان چربی جذب شده در بدن قادر است به گاهش وزن کمک بسیار زیادی نماید. جینسینگ را می توان به اشکال مختلفی همچون کپسول ، نوشیدنی های انرژی ها ، پودر ، چای ، ادویه و غیره تهیه و استفاده نمود. در صورتی که به قرص ها و نوشیدنی ها اعتماد ندارید ، می توانید ریشه آن را از عطاری ها تهیه کنید و ۵ الی ۶ تکه از آن را در آب گرم بجوشانید و چای جینسینگ تهیه کنید.

علاوه بر آن افرادی که خواهان لاغری و کاهش وزن با این روش هستند می توانند تکه های آن را به سوپ یا دیگر غذا های خود اضافه کنند. این ماده قادر است بر روی سوخت و ساز کربوهیدرات در بدن تاثیر بگذارد و موجب کاهش اشتهای فرد شود. همچنین این ماده به کنترل وزن آب بدن کمک می کند.

پونه کوهی بخورید و چربی های شکم و پهلو را از بین ببرید

پونه کوهی جزء خانواده نعناع، ریحان ، آویشن ، رزماری و مریم گلی به حساب می آید. این گیاه دارای قدرت باور نکردنی در کاهش وزن می باشد. یکی از خواص ارزشمند آن ، کنترل پروتئین ها و ژن های است که وظیفه ذخیره چربی در بدن را دارند. به همین علت مستقیما بر روی فرایند چربی سوزی و کاهش وزن تاثیر فوق العاده ای می گذارد.

پودر لاغری شکم و پهلو

استفاده از پودر های چربی سوز گیاهی یکی دیگر از راه های کمک کننده کاهش وزن می باشد که دلیل کم یا بی ضرر بودن آن می توان گفت یکی از بهترین راهکار های کاهش توده های چربی در بدن محسوب می شود. مصرف درست و به اندازه پودر های چربی سوز گیاهی نه تنها هیچ آسیبی به بدن نمی زند بلکه موجب کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل خواهد شد.

لازم به ذکر است که افراد باید بدانند که در کنار مصرف این نوع دارو ها حتما سبک زندگی خود را اصلاح نمایند. البته در این میان نیز افراد باید به این نکته توجه کنند که به جای استفاده از پودر های لاغری صنعتی که می توانند عوارض جدی و شدیدی را برای بدن به وجود آورند ، از پودر های چربی سوز خانگی که خود افراد نیز می توانند درست کنند استفاده نمایند.

قرص چربی سوز قوی شکم و پهلو :

انتخاب بهترین داروی گیاهی یا قرص چربی سوز ، از مهم ترین مسائلی است که ذهن افرادی را که با چاقی موضعی روبرو هستند درگیر می کند. همانطور که می دانید بخش عمده اضافه وزن و چاقی نسل امروز ، به عدم تحرک کافی و سبک زندگی نادرست برمی گردد.

اگرچه با کنترل میزان غذای مصرفی و زمان خوردن غذا و همچنین انجام فعالیت های ورزشی می توان سیر لاغری را ساده تر کرد ؛ اما با مصرف مکمل های گیاهی و طبیعی در کنار این موارد ، می توان به روند کاهش وزن و لاغری کمک شایانی نمود. قرص های چربی سوز ، از راهکارهایی هستند که مصرف آن ها در خلاصی هر چه سریع تر از چربی های موضعی می تواند کمک کننده باشد ؛ اما دقت داشته باشید که این قرص ها بهتر است از مواد گیاهی تهیه شده باشند و هیچ گونه ماده شیمیایی در تولید آن ها دخالت نداشته باشد.

بهترین گیاه دارویی برای لاغری

این تصور که گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی به دلیل طبیعی بودن عاری از هر گونه عوارض جانبی هستند، کاملا اشتباه است. بهتر است این طور بگوییم که عارضه گیاهان دارویی بسیار کمتر از داروهای شیمیایی است اما به هر حال اگر در مصرف گیاهان دارویی نیز هشیار نبوده و بیش از اندازه آنها را مورد استفاده قرار دهید ممکن است با عوارض جانبی نامطلوبی مواجه شوید. در ادامه به شما بهترین گیاهانی که می‌توانید جهت کاهش وزن از آنها بهره بگیرید، معرفی خواهیم کرد:

زنجبیل

در طب سنتی زنجبیل را یکی از بهترین گیاهان موثر در لاغری می‌دانند. زنجیل طبع گرم داشته و با افزایش متابولیسم بدن، افزایش چربی‌سوزی، کاهش اشتها و کاهش جذب سبب لاغر شدن خواهد شد. زنجیل به صورت ادویه این امکان را به وجود می‌آورد که بتوان از آن در بسیاری از غذاها استفاده کرد. این گیاه خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و سرعت سوخت و ساز بدن و کالری‌سوزی را افزایش می‌دهد.

زنجبیل همچنین در رفع حالت تهوع، بهبود هضم غذا، کنترل قند خون، مبارزه با التهاب و تسکین استرس نیز می‌تواند موثر باشد. زنجبیل را می‌توانید به صورت دمنوش همراه با لیمو و عسل میل کنید. همچنین می‌توانید زنجبیل تازه را تکه تکه کرده و یک قطعه از آن را در چای خود ریخته و همراه با لذت بردن از طعم آن به کاهش وزن خود نیز کمک نمایید.

زیره برای لاغری

زیره ادویه‌ای است که از دانه‌های خشک و آسیاب‌شده گیاهی گلدار از خانواده جعفری حاصل می‌شود. این ادویه مزایای بسیار شگفت‌انگیزی برای سلامتی بدن انسان دارد و در کنار این مزایا در کاهش وزن و چربی‌سوزی نیز بسیار موثر است. در یک مطالعه ۳ ماهه مشخص شد که خانم‌هایی که در رژیم غذایی خود در کنار ماست از زیره استفاده می‌کردند، بیش از سایرین در بدن خود چربی‌سوزی داشتند. زیره سطح کلسترول و چربی خون را کاهش داده و در کاهش اشتها نیز موثر است. از زیره تازه در دمنوش‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

قهوه سبز برای کاهش وزن

شاید در ترکیبات بسیاری از مکمل‌های لاغری نیز نام قهوه سبز را دیده باشید زیرا عصاره این گیاه بهترین گیاه دارویی برای لاغری می‌تواند باشد. قهوه سبز از دانه‌های قهوه که بو داده نشده‌اند و سرشار از اسید کلروژنیک هستند، بدست می‌آید. مطالعات نشان می‌دهند که عصاره این گیاه نقش موثری در کاهش وزن می‌تواند داشته باشد. در یک مطالعه مشخص شد که حتی افرادی که در دریافت کالری روزانه خود تغییری ایجاد نکرده‌اند، با مصرف قهوه سبز موفق شده‌اند تا شاخص توده بدنی خود (BMI) را کاهش داده و چربی‌سوزی بهتری داشته باشند.

دمنوش چای سبز

بر اساس برخی از مطالعات چای سبز با کمک به افزایش متابولیسم بدن ممکن است بتواند در کاهش وزن موثر باشد. این گیاه حاوی کافئین و نوعی فلاونوئید به نام کاتچین بوده که نقش آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد. هر دو این ترکیبات می‌توانند در لاغر شدن موثر واقع شوند. همچنین نوعی چای سبز به نام چای ماچا نیز وجود دارد که نسبت به چای سبز دارای ارزش غذایی بالاتری بوده و در کاهش وزن نیز بسیار تاثیرگذار است. چای ترش یا چای قرمز نیز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و با افزایش متابولیسم به لاغر شدن کمک می‌کند.

کرفس بهترین گیاه دارویی برای لاغری

کرفس عطر و طعمی دلپذیر دارد و حتما شنیده‌اید که افرادی که در پی لاغری هستند، معمولا آب کرفس را در رژیم غذایی خود دارند. راز تاثیر بی‌نظیر کرفس در لاغری این است که سرشار از فیبر بوده و به واسطه داشتن این مزیت می‌تواند افراد را به مدت طولانی سیر نگه داشته و با اشتهای کاذب مبارزه کند. کرفس همچنین کالری بسیار پایینی داشته و برای گنجاندن در رژیم لاغری ایده‌آل است. کرفس به دلیل داشتن آب زیاد، از کم‌آبی بدن نیز پیشگیری کرده و نفخ شکم را نیز کاهش می‌دهد. به منظور لاغر شدن کرفس و آب کرفس را هرگز فراموش نکنید.

تاثیر زرچوبه در کاهش وزن

زردچوبه گیاهی است که به دلیل خواص فراوان، عطر و طعم دلپذیر و رنگ بی‌نظیری که دارد معمولا مورد استقبال قرار می‌گیرد و بسیاری از ما ایرانیان به عنوان ادویه در اکثر غذاها از آن استفاده می‌کنیم. بیشتر مزایایی که زردچوبه برای سلامتی انسان به ارمغان می‌آورد، به واسطه وجود ترکیبی به نام کورکومین است. این ماده می‌تواند تاثیری چشمگیر در کاهش التهاب بدن داشته و حتی در کاهش وزن نیز موثر واقع شود.

هشدار در مصرف گیاه دارویی برای لاغری

چنانچه در ابتدای مقاله نیز متذکر شدیم هرگز تصور نکنید که از یک گیاه دارویی می‌توانید به مقدار نامحدود بهره بگیرید. گیاهان نیز در صورت عدم مصرف صحیح و بی‌توجهی به مقدار مصرف می‌توانند عوارض جانبی نامطلوبی را به وجود آورند. کلیه گیاهان و ادویه‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، نباید بیشتر از ۱ قاشق غذاخوری یا ۱۴ گرم در روز مورد استفاده قرار گیرند. تصور نکنید که هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید، با سرعت بیشتری لاغرتر خواهید شد.

بسیاری از گیاهان می‌توانند ایجاد آلرژی کنند و یا در صورت استفاده بیش از حد عوارض گوارشی یا سردرد و سرگیجه و… به وجود آورند. همچنین اگر دارای بیماری زمینه‌ای هستید، پیش از مصرف هر نوع گیاه با پزشک خود حتما مشورت نمایید. گیاهان دارویی نیز می‌توانند با برخی از داروهای شیمیایی تداخل داشته باشند.